INFORMATOR

Informacje dla Wyborców

Deklaracja dostępności

Linki

Biuletyn Informacji Publicznej Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski Powiat Radziejowski Państwowa Komisja Wyborcza WCR Włocławek ZUS -  Zakład Ubezpieczeń Społecznych  Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Komenda Powiatowa Policji w Radziejowie Komunikaty Poświęcone Pracy Służb Publicznych Pływalnia w Radziejowie System Informacji Przestrzennej Geoportal Powiatu Radziejowskiego Serwis Pogodowy IMGW Archiwalna strona Miasta i Gminy Piotrków Kujawski Nadgoplański Park Tysiąclecia Lokalna Grupa Działania "Razem dla Powiatu Radziejowskiego" Mój region w Europie PKP InterCity Mikroporady

Kalendarium

6 30

Wycieczka w Beskid Śląski

poniedziałek, 16.09.2024 11:44

11 września grupa uczestników z naszych Warsztatów wraz z opiekunami wyruszyła na 3-dniową wycieczkę w Beskid Śląski. W godzinach południowych dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wyprawy – Cieszyna. Tutaj zwiedziliśmy Wzgórze Zamkowe z Wieżą Piastowską, rynek z renesansowymi kamienicami i klasycystycznym ratuszem, Studnię Trzech Braci a w czasie wolnym mieliśmy okazję wskoczyć na chwilę na czeska stronę miasta. Pod wieczór przejechaliśmy do Wisły, by tutaj zakwaterować się w naszym domu wczasowym.

Drugiego dnia wyruszyliśmy na objazd po okolicy tzw. „Dużą Pętlą Beskidzką”. Na początek w Istebnej spotkaliśmy się w Kurnej Chacie u Kawuloka z lokalnym gawędziarzem, który ubawił nas swoimi opowieściami o dawnym życiu górali. Następnie w Koniakowie w Centrum Pasterskim mogliśmy podziwiać słynne dzieła koronkarskie oraz zakupić i skosztować lokalnych owczych serów. Potem przejechaliśmy przez Milówkę do Węgierskiej Górki do Fortu Wędrowiec – schronu bojowego z czasów II wojny światowej zwanego Westerplatte  Południa. Głównym punktem dnia było zwiedzanie zabytkowej części Żywca oraz tutejszego Muzeum Browaru połączone z degustacja piwa. Na koniec dnia po obiadokolacji czekała nas jeszcze jedna atrakcja – dyskoteka z pieczonymi w ognisku kiełbaskami.

Ostatniego dnia po wykwaterowaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie Wisły. Choć pogoda tego dnia nam nie sprzyjała, jednak nie mogliśmy odmówić sobie wizyty pod skocznią Malinka, gdzie właśnie trwały przygotowania do letniego Grand Prix w skokach narciarskich. Następnie przejechaliśmy do Rezydencji Prezydenckiej, by tutaj w kawiarni skosztować pysznej kawy z ciastkiem oraz popodziwiać piękne widoki z tarasu widokowego. Później wstąpiliśmy na chwilę do Galerii Sportowych Trofeów Adama Małysza a następnie w centrum Wisły zakupiliśmy pamiątki i wyruszyliśmy w powrotną drogę do domu. Trochę zmęczeni, ale pełni pozytywnych wrażeń i wspomnień dotarliśmy do Piotrkowa w późnych godzinach wieczornych.

Nasza coroczna warsztatowa  wyprawa mogła dojść do skutku dzięki wsparciu następujących instytucji:

• Miasto i Gmina Piotrków Kujawski
  • Bank Spółdzielczy w Piotrkowie Kujawskim
  • Bank Spółdzielczy w Radziejowie
  • Bank Spółdzielczy w Wierzbinku
  • Urząd Gminy Radziejów
  • GOK w Topólce
  • Stowarzyszenie „Przekroczyć Granice”.

Wszystkim wyrażamy ogromną wdzięczność za hojność, dzięki której osoby z niepełnosprawnościami mogły doznać radości z poznawania kolejnych zakątków naszego kraju.