Adeli
Felicyty
23
listopad
Od 1 marca 2015 roku, zgodnie z ustawą o dowodach osobistych z dnia 6 sierpnia 2010r. (Dz. U. Nr 167, poz. 1131 z późn. zm.), wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wniosek składa osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego z wyjątkiem:
Osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny;
Osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców;
Osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielska, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny;
Osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, w imieniu której wniosek składa kurator.
Do wniosku o wydanie dowodu osobistego załącza się kolorową fotografie osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami.
Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożeniem wniosku.
Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek.
Dowody osobiste wydane przed 1 marca 2015r. zachowują ważność do upływu terminów w nich określonych.
Zmiana adresu miejsca zameldowania posiadacza dowodu osobistego wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych, nie stanowi podstawy do jego wymiany .
Inspektor ds. obywatelskich
Roman Dunaj
Zredagował(a): | Admin |
---|---|
Data powstania: | 17.02.2015 14:21 |
Data ostatniej modyfikacji: | 17.02.2015 15:12 |
Liczba wyświetleń: | 1934 |