INFORMATOR

Informacje dla Wyborców

Deklaracja dostępności

Linki

Biuletyn Informacji Publicznej Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski Powiat Radziejowski Państwowa Komisja Wyborcza ZUS -  Zakład Ubezpieczeń Społecznych Wyszukiwarka książek online Komenda Powiatowa Policji w Radziejowie Koenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Radziejowie Serwis Pogodowy IMGW Geoportal Powiatu Radziejowskiego Nadgoplański Park Tysiąclecia Archiwalna strona Miasta i Gminy Piotrków Kujawski System Informacji Przestrzennej Mój region w Europie Pływalnia w Radziejowie Aplikacja Mobilna Poznajcie Kujawy Mikroporady WKU Włocławek PKP InterCity

Kalendarium

5 29 30

Wycieczka do Saskiej Szwajcarii

wtorek, 10.10.2017 13:49

W dniach 26-29 września nasi uczestnicy wraz z opiekunami przeżywali swoją kolejną życiową przygodę czyli 4-dniową wycieczkę do Wrocławia i Saskiej Szwajcarii. W pierwszym dniu swoje liczne atrakcje ukazał nam Wrocław. Rozpoczęliśmy od wizyty w słynnym zoo, a konkretnie w otwartym niedawno afrykarium, gdzie zachwyciło nas bliskie spotkanie z bogatym, kolorowym, podwodnym światem. Następnie nietypowych wrażeń artystycznych dostarczył nam spektakl wody, światła i dźwięku w parku fontann. Po krótkim spacerze po wrocławskim rynku udaliśmy się do Sky Tower – liczącego 212 m drapacza chmur z tarasem widokowym na 49 piętrze. To właśnie stąd zachwycaliśmy się panoramą Wrocławia.  Dzień pełen wrażeń zakończyliśmy w Karpaczu, gdzie spędziliśmy noc.

Następnego dnia udaliśmy się do Niemiec. Tu celem naszej podróży  było Drezno – urokliwe, zabytkowe miasto, stolica Saksonii. Zwiedziliśmy w nim barokowy zespół pałacowo-parkowy, Albertinum, katedrę oraz Operę Sempera. Po zrealizowaniu programu wyruszyliśmy do miejsca zakwaterowania – miasteczka Decin w Czechach.

Stąd trzeciego dnia naszej wycieczki  wyjechaliśmy na kolejne spotkanie z historią i przyrodą. Najpierw odwiedziliśmy kolosalną, malowniczo położoną nad Łabą, twierdzę Konigstein. Następnie przeszliśmy szlak turystyczny w Bastei na terenie Parku Narodowego Saskiej Szwajcarii, gdzie podziwialiśmy monumentalne skały piaskowcowe oraz niesamowite widoki rozciągające się u ich stóp. Na koniec zwiedziliśmy zamek Stolpen – miejsce wieloletniego odosobnienia legendarnej hrabiny Cosel. Po tak wyczerpującej, ale ciekawej wędrówce marzyliśmy już tylko o obiadokolacji i noclegu.

Ostatni dzień spędziliśmy po czeskiej stronie w Parku Narodowym Edmundova Sauteska. Tutaj podczas spaceru wzdłuż rzeki Kamienica dotleniliśmy się i nacieszyliśmy oczy bajkowymi widokami, a punktem kulminacyjnym był spływ rzeką. Około południa wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do domów wróciliśmy w późnych godzinach wieczornych.

Nasi podopieczni mogli wziąć udział w tegorocznej wycieczce dzięki wsparciu ze strony:

• Urzędu Miasta i Gminy w Piotrkowie Kujawskim
  • Starostwa Powiatowego w Radziejowie
  • Banku Spółdzielczego w Piotrkowie Kujawskim
  • Urzędu Gminy w Wierzbinku
  • Urzędu Gminy w Topólce
  • Urzędu Gminy w Bytoniu
  • Stowarzyszenia „Przekroczyć Granice”