INFORMATOR

Informacje dla Wyborców

Deklaracja dostępności

Linki

Biuletyn Informacji Publicznej Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski Powiat Radziejowski Państwowa Komisja Wyborcza ZUS -  Zakład Ubezpieczeń Społecznych Wyszukiwarka książek online Komenda Powiatowa Policji w Radziejowie Koenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Radziejowie Serwis Pogodowy IMGW Geoportal Powiatu Radziejowskiego Nadgoplański Park Tysiąclecia Archiwalna strona Miasta i Gminy Piotrków Kujawski System Informacji Przestrzennej Mój region w Europie Pływalnia w Radziejowie Aplikacja Mobilna Poznajcie Kujawy Mikroporady WKU Włocławek PKP InterCity

Kalendarium

5 27 28 29 30 31

Wycieczka do Berlina

piątek, 18.09.2015 09:41

Najbardziej oczekiwanym przez naszych uczestników momentem o tej porze roku jest zawsze wyjazd na wycieczkę. Za cel tegorocznej podróży wybraliśmy Berlin. W drogę wyruszyliśmy 8 września o świcie z dworca w Piotrkowie Kujawskim a na miejsce przybyliśmy około południa. Już pierwszy spacer ulicami Berlina pozwolił poczuć nam specyficzny klimat tego miejsca i poznać szczególny rodzaj estetyki niemieckiej architektury. Na trasie naszego zwiedzania nie mogło zabraknąć zachowanych fragmentów słynnego Muru Berlińskiego, Bramy Brandenburskiej czy Reichstagu. Poznaliśmy przy okazji wiele ciekawych historii związanych z tymi miejscami. Ciekawym i barwnym miejscem stolicy Niemiec jest tzw. Trabi World czyli muzeum trabantów. Widok tylu samochodów zwanych żartobliwie "mydelniczkami" w niejednym zwiedzającym wzbudził sentyment i miłe wspomnienia. Pierwszego dnia odwiedziliśmy jeszcze ogromne Muzeum Techniki, gdzie można było zobaczyć a nawet dotknąć pierwszych monumentalnych maszyn parowych, dowiedzieć się czegoś o historii kolei i odkryć tajemnice działania wielu innych urządzeń. Pierwszy dzień zakończyliśmy po polskiej stronie w Słubicach, gdzie czekała na nas obiadokolacja i nocleg.

Następnego dnia powróciliśmy do Berlina, by kontynuować zwiedzanie. Zaczęliśmy od Wyspy Muzeów, skąd powędrowaliśmy pod Katedrę Berlińską, a później na Plac Aleksandra - centralne miejsce Berlina. Tu mieliśmy wolną chwilę na zakup pamiątek i odpoczynek. Dalej skierowaliśmy się do obiektu, który zdecydowanie góruje nad całym miastem - to ponad 200 metrowa wieża telewizyjna z błyszczącym w słońcu tarasem widokowym w kształcie kuli. W drodze do autokaru zatrzymaliśmy się na chwilę, by rzucić okiem na kunsztownie rzeźbioną Fontannę Neptuna.

Popołudnie mieliśmy zarezerwowane na rekreację i dobrą zabawę w Parku Filmowym w Babelsbergu. Dostępne tu atrakcje w postaci pokazów kaskaderskich, rejsu rzeczką po bajkowej krainie, kina XD i seansu 4D dostarczyły nam niezliczonych i mieszanych emocji. Po tak wielu wrażeniach poczuliśmy się nieco zmęczeni - to był sygnał, że czas ruszać w powrotną drogę. W trasie zatrzymaliśmy się jeszcze na pyszny obiad, a kilka godzin później szczęśliwie dotarliśmy do swoich domów, snując już marzenia o wycieczce w przyszłym roku.

Nasz wyjazd był możliwy dzięki pomocy wielu instytucji i ludzi o hojnych sercach. Wycieczka do Berlina doszła do skutku dzięki przychylności ze strony:

• Burmistrza MiG Piotrków Kuj. - pana Sławomira Boguckiego

• Wójta Gminy Topólka - pana Marka Dybowskiego

• Wójta Gminy Wierzbinek - pana Pawła Szczepankiewicza

• Stowarzyszenia „Przekroczyć Granice”

• Banku Spółdzielczego w Piotrkowie Kuj.